Vestea bună din 2023: Fii excepțional. Cum să deprinzi cinci însușiri care-i diferențiază pe oamenii excepționali de Joe Navarro

E firesc să vrem să fim din ce în ce mai buni. La fiecare început de an, ne facem o listă lungă de promisiuni. Ne dorim să fim cea mai bună variantă a noastră, să ne dezvoltăm profesional, personal, să avem mai mult succes, să ne atingem toate obiectivele.

Chiar dacă îndemnul „Să fii excepțional!” e des întâlnit, de acum înainte aveți parte de un instrument real care vă ajută, pas cu pas, să vă apropiați de tot ceea ce vă doriți și de un nivel de excelență pe toate planurile. Pentru că multe dintre secretele și sfaturile aplicate din această carte vizează abilitățile noastre și opțiuni pe care le avem deja la îndemână, doar că nu le cunoaștem.

Astfel, la Editura Meteor Press a apărut cartea-fenomen Fii excepțional. Cum să deprinzi cinci însușiri care-i diferențiază pe oamenii excepționali scrisă de autorul și fostul agent FBI Joe Navarro, cel care a scris și bestsellerul Secretele comunicării nonverbale.

După o carieră de douăzeci de ani în cadrul FBI ca agent special, Joe Navarro și-a împărtășit secretele meseriei și cele mai importante lecții de-a lungul mai multor cărți, toate devenite în scurt timp bestsellere și în topul celor mai mari publicații din Statele Unite.

În întreaga sa carieră a salvat numeroase persoane din mâinile unor criminali și infractori periculoși, a rezolvat cazuri complicate și a studiat, întotdeauna, comunicarea nonverbală, limbajul corporal și aspectele conexe, obținând mereu indicii prețioase și esențiale în misiunile care îi erau încredințate.

A scris astfel în detaliu despre cele cinci principii majore care pot transforma pe orice într-un lider și, mai ales, într-un om excepțional:

1. Fii propriul tău lider.
2. Observă esențialul.
3. Comunică ceea ce este important.
4. Acționează la timp și eficient.
5. Asigură-ți confortul psihologic.

Acestea sunt cele cinci principii de care ne putem folosi cu încredere pentru a ne transforma pe deplin viața și propria persoană. Publishers Weekly scrie despre cartea Fii excepțional de Joe Navarro următoarele: „Această inteligentă foaie de parcurs elaborată în vederea dezvoltării personale va fi o sursă de inspirație pentru cei care reacționează la disciplină, grijă și afecțiune”. Cartea este, într-adevăr, un ghid practic și detaliat al modului în care ne putem schimba viața alegând să apelăm la sfaturile și principiile destăinuite de autor.

Ceea ce uimește și încântă la acest bestseller apărut recent și la noi e felul în care vom găsi, pe lângă toate tehnicile detaliate și pe înțelesul tuturor, și detaliile savuroase și captivante din cariera unui fost agent FBI. Vom vedea felul în care exemplele date de Joe Navarro ne ajută, de fiecare dată, să înțelegem pe deplin principiile și sfaturile și le vom internaliza mult mai ușor.  Iată un bun sfat pe care autorul ni-l amintește încă din primele capitole: „Oamenii excepționali perseverează. Poate că fac o pauză să se gândească, să digere informația pe care au obținut-o. Dar nu se pierd pe drum. Thomas Edison a eșuat de mii de ori – nu de sute, ci de mii de ori – înainte să creeze primul bec, fără nicio garanție că avea să reușească – doar încerca să creeze ceva ce nu exista. Dar n-a renunțat niciodată”. Putem spune, fără îndoială, că însuși autorul e un om care nu a renunțat și care, la finalul carierei sale, a ales să se reinventeze parțial, să continue, să ofere lumii posibilitatea de a excela, de a atinge un nivel de bunăstare.

Pentru Joe Navarro, fiecare om are abilitatea de a deveni excepțional, iar comunicarea este cheia. Mai bine zis, abilitatea de a fi atent la cum comunicăm și cum comunică ceilalți. Asta ne transformă, dacă aplicăm metodele prezentate de-a lungul acestei cărți, întreaga perspectivă asupra vieții și ne ajută să obținem ceea ce ne dorim: „Oamenii excepționali caută în mod activ adevărul. Oricine își asumă responsabilitatea de a-i conduce pe alții – ca manager sau ca director executiv într-o companie sau ca lider într-o comunitate, națiune, școală, echipă sportivă, echipă medicală sau într-o gospodărie – are această responsabilitate mai mare. Și apoi să testeze, să valideze acest adevăr. Acest lucru se face prin observare.

Dacă fraza pare provocatoare, ia gândiți-vă ce preț este de plătit când liderii nu se confruntă cu realitatea, când nu caută adevărul sau când îl evită”. Veți afla, citind cartea, de ce observarea este un ingredient care nu poate lipsi din drumul către atingerea excelenței. A fi excepțional înseamnă, în fond, a ne face viața mai ușoară, a lua tot ce e mai bun din ce există și a ne împlini pe plan personal și profesional. Dacă aveți obiective de care vă temeți și pe care le considerați peste puterile voastre, atunci cartea aceasta e perfectă

În ce privește indiciile nonverbale, deci comunicarea nonverbală în general, veți descoperi nenumărate exemple care arată importanța lor covârșitoare în viața de zi cu zi, mai ales într-o lume în care cei mai mulți oameni le ignoră cu desăvârșire tocmai pentru că nu au fost educați sau antrenați în acest sens: „Observarea indiciilor nonverbale îți deschide o lume de informații care te pot ajuta să fii mai capabil, mai influent și mai eficace. Când vezi că piciorul cuiva se întoarce către ușă în timp ce vorbește cu altcineva, e util să știi ce anume îți transmite: că trebuie sau vrea să plece de lângă persoana respectivă, chiar înainte de a rosti acest lucru”. Joe Navarro mărturisește însă cu entuziasm tot ceea ce l-a ajutat să devină excepțional, inclusiv în situații critice în care propria viață îi era în joc, precum și cele ale colegilor săi de echipă.

Adresarea e ca cea făcută unui prieten, iar asta face lectura cu atât mai plăcută. E doar o consecință a faptului că autorul își pune încrederea în cititori, în convingerea că, citind, aceștia vor descoperi că au abilitatea de a deveni excepționali, că pot pune în practică tot ceea ce descoperă în carte și că, în fond, simpla lectură este oricum un proces care îi va transforma. Cuvintele sunt importante, însă limbajul nonverbal câștigă, iar Joe Navarro amintește acest lucru esențial: „Cuvintele contează. Dar când trebuie să demonstrăm că ne pasă cu adevărat, comunicarea noastră nonverbală poartă toată povara. Dacă te pricepi la cuvinte, te rog din tot sufletul să le folosești. Dar, de la zâmbetul care ni se pare atât de binevoitor când suntem copii foarte mici și de la tonul vocii care transmite bucuria când ne vedem cu cineva până la răspunsul extrem de sensibil pe care-l avem, receptat de fiecare terminație nervoasă, atunci când cineva ne freacă ușor pe spate sau ne ține de mână când suntem speriați, triști sau bolnavi, a-ți păsa de cineva începe și se sfârșește prin cuvinte”. Informațiile din această carte vă vor ajuta încă de la primele pagini, descoperind felul în care, parțial, nu am știut să comunicăm pe deplin și, în același timp, să-i ascultăm, observăm sau înțelegem pe ceilalți cu adevărat.

Nu e nimic banal în această carte pentru că nimic din cariera lui Joe Navarro nu e banal. Dimpotrivă, totul e excepțional, iar cititorii vor avea parte de o lectură captivantă, pagină după pagină. Oferiți-vă șansa, la început de an, de a deveni cu adevărat excepționali. Aveți încredere că veți putea, în sfârșit, să vă îndepliniți dorințele pentru care acum nu credeți că sunteți pregătiți. Lectură plăcută și... fiți excepționali!

Dezvoltare personala - Fii exceptional
-15% nou

Fii exceptional