Doamna Harris cucerește New Yorkul. Aventurile celei mai curajoase menajere londoneze continuă!

Curajoasa doamnă Ada Harris revine, la Editura Meteor Press, odată cu volumul Doamna Harris cucerește New Yorkul. Dacă autorul Paul Gallico ne-a făcut să îndrăgim peripețiile menajerei londoneze la Paris, în căutarea mult râvnitei rochii Christian Dior, prin volumul Doamna Harris cucerește Parisul, iată că avem acum bucuria, în apropierea sărbătorilor de iarnă, de a citi în continuare o nouă carte splendidă care o aduce pe Ada Harris în inima orașului veșnic treaz: New York.

Înzestrată cu la fel de mult curaj, doamna Harris nu scapă niciun prilej pentru a face dreptate acolo unde observă cea mai mică injustiție. Alături de buna sa prietenă, Violet Butterfield, pornește de data aceasta spre New York, după ce descoperă că micul Henry, din casa vecinilor săi, familia Gusset, e tratat cât se poate de rău de cei care ar fi trebuit să îl protejeze și să îl iubească fără a face diferența între el și ceilalți copii ai lor.

Ca și prima carte devenită bestseller și ecranizată anul acesta, având-o pe Isabelle Huppert în distribuție, cel de-al doilea volum se remarcă prin umor, aventuri neașteptate, suspans, lecții valoroase de viață și un stil alert care ne menține atenția la cote înalte.

Astfel, după ce Ada Harris constată că micul Henry Brown „creștea lipsit de dragoste ori afecțiune de orice fel”, începe să facă săpături pentru a afla unde se află fostul pilot George Brown, tatăl puștiului de numai opt ani. Bineînțeles, cu inteligența unui detectiv care nu poate sta locului, doamna Harris știe că nu va pleca singură în această călătorie:

„Doamna Harris a ales momentul psihologic de a trece la atac asupra prietenei ei la ora magică a ultimei cești de ceai, pe care o beau împreună înainte de a se culca și de această dată în bucătăria spațioasă a doamnei Butterfield, bine aprovizionată cu prăjituri și biscuiți, gemuri și peltele, pentru că, după cum o arăta și înfățișarea ei, doamnei Butterfield îi plăcea să mănânce”.

Multe dintre momentele surprinse atât de bine în această carte împrumută ceva din inegalabila atmosferă dickensiană, fie că vorbim de personajele negative, de magia unui loc sau de personajele pozitive care ar face orice pentru a vedea că dreptatea învinge.

Iar Ada Harris e o protagonistă curajoasă, în ciuda unei naivități care nu o face decât să fie și mai dragă în ochii cititorilor. Pentru micul Henry e gata să abandoneze orașul mult iubit și să se aventureze spre un tărâm cu totul și cu totul necunoscut: „Urma să se rupă de acea extraordinar de sigură și de familiară Londră în care trăise toată viața, ale cărei străzi, ritm și zgomote și dispoziții variate le cunoștea cu ochii închiși”. Așa cum nimic nu a oprit-o din dorința sa de a avea rochia Dior, nimic nu o va opri nici de data aceasta din drumul său spre continentul american.

Va găsi, în afară de doamna Butterfield, un partener de nădejde și în băiețelul Henry, cel pe care viața îl călise deja astfel încât să își dea seama că doamna Harris îi vrea cu adevărat binele:

„Micuțul Henry Brown arăta de opt ani în ceea ce privea aspectul trupului său fragil, dar de optzeci de ani în privința experienței legate de lumea dură și nefericită în care fusese aruncat trupul lui. În scurta sa viață învățase toate șiretlicurile celor persecutați – să mintă, să evadeze, să fure, să se ascundă – pe scurt, să supraviețuiască. Aruncat pe cont propriu în deșertul de beton al nesfârșitelor străzi ale Londrei, dobândise foarte rapid agerimea minții și șmecheria necesare pentru a-i păcăli pe cei răi”.

Așa se face că cei trei vor porni spre New York la bordul navei Ville de Paris, iar de-a lungul călătoriei îl vor cunoaște pe domnul John Bayswater, un șofer de Rolls Royce cu peste treizeci de ani de experiență, gata să le sară în ajutor curajoșilor prieteni. Doamna Harris descoperă însă că e foarte posibil să nu mai reușească să păcălească autoritățile americane pentru ca micul Henry fugise de lângă familia Gusset. Îi va cere astfel ajutorul marchizului Hypolite de Chassagne. E remarcabil faptul că bunătatea și inocența doamnei Harris sunt două dintre ingredientele care îi fac pe ceilalți să își dorească să o ajute și să se simtă „părtași” la noua aventură de salvare a micului Henry și de căutare a tatălui său:

„Era ciudat cum doamna Harris avea puterea de a-i face pe oameni să simtă lucrurile pe care le simțea ea. La Paris îl îmbiase să experimenteze pasiunea ei pentru flori și lucruri frumoase, cum era o rochie Dior, și fascinația de a le adora și dori. Acum, prin felul ei simplu, îl făcuse să simtă dragostea ei pentru un copil pierdut și supărarea încercată la gândul că acest copil suferea”.

Latura sa romantică îi hrănește curajul și e aceeași latură care o ajută să meargă mai departe ori de câte ori se confruntă cu dezamăgirea, ca atunci când află că mult căutatul George Brown din Kenosha nu e nicidecum tatăl lui Henry.

Soții Schreiber îi vin în ajutor și au grijă de micul Henry în vreme ce doamna Harris îl caută în continuare pe tatăl acestuia și interoghează „instalatori, dulgheri, electricieni, șoferi de taxi, avocați, actori, depanatori de radio, spălători de rufe, brokeri, bogătași, muncitori”. În lumea showbizului american, căci domnul Schreiber era managerul North American Pictures and Television, doamna Harris îl va cunoaște pe antipaticul Kentucky Claiborne, cel care va avea cheia acestei călătorii și care va oferii cărți un final cu totul neașteptat.

Trebuie să știți însă că Ada Harris se întoarce la mult iubita Londră, acolo unde putea continua să bea ceaiul împreună cu doamna Butterfield, să aibă grijă de casele numeroșilor clienți, să se plimbe pe străduțele cunoscute și să se bucure de noutățile care îi ajungeau la ureche:

„La Londra, fiecare zi le aducea ceva diferit, vreo nouă aventură, vreo nouă bârfă măruntă, ceva bun orice ceva rău se întâmplase, vreun motiv de bucurie ori de indignare reciprocă”.

Cartea e întocmai prăjiturilor delicioase care însoțesc adesea ceaiul de la ora cinci: se savurează pe bucățele, cu atenție, iar fiecare pagină e o delicatesă în sine. Merită, fără îndoială, să continuați să citiți și peripețiile Adei Harris la New York pentru că, dacă nu ați făcut-o deja, o veți îndrăgi și mai tare!

Romance - Doamna Harris cucereste New Yorkul
-15% nou
Romance - Doamna Harris cucereste Parisul